KLAIPĖDOS ,,ĄŽUOLYNO“ GIMNAZIJA



Kas?
Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazija
Kokią problemą sprendžiame? Graffiti ≠ vandalizmas?
Pasirinktas sprendimo būdas: susitikimai su valdžios institucijų atstovais, apklausos organizavimas

Šiais mokslo metais mūsų gimnazija buvo atrinkta dalyvauti pilietinio ugdymo projekte „Pažink valstybę“. Pagrindinis jo tikslas yra paskatinti mokyklų bendruomenę imtis pilietinės atsakomybės ir bendradarbiaujant su valstybės institucijomis spręsti aktualias visuomenei problemas.

Jau pirmame komandos susitikime, diskutuodami mokiniai iškėlė probleminį klausimą, ar graffiti yra lygus vandalizmui. Be to, buvo nutarta, kad tam, jog analizės procesas būtų efektyvesnis, projekto darbus  reikėtų pasiskirstyti, todėl vieni moksleiviai ruošė internetinę apklausą, kiti ėmėsi fotografų darbo, kelios grupės mokinių ieškojo graffiti ant Klaipėdos miesto pastatų ir sudarė jų žemėlapį.

Dauguma žino, kad šiais laikais graffiti gali būti išreiškiamas kaip meno kūrinys arba kaip necenzūrinė leksika. Mūsų mieste nėra tinkamos legalios vietos, kur graffiti meno kūrėjai galėtų realizuoti save. Be to, ne visi žmonės graffiti traktuoja kaip meną. Todėl kyla klausimas, ar graffiti meno sritis, o gal visgi – vandalizmas? Kadangi problema jau buvo iškelta, nuspręsta atlikti mokinių apklausą ir pasidomėti, kiek daug jie žino apie graffiti ir jo daromą žalą. Rezultatai parodė, kad mūsų gimnazijos mokiniai ne tik žino apie šią meno sritį, bet ir supranta, kokia opi problema tai yra mūsų mieste, bei kaip svarbu yra rasti jai išeitį.

Spalio 24 d. mokiniai susitiko su Specialiųjų tyrimų tarnybos Klaipėdos valdybos atstovu, kuris trumpai papasakojo kokiomis priemonėmis STT bando užkirsti kelią nelegaliems piešiniams. Lapkričio 7 d. mokiniai dalyvavo paskaitoje Klaipėdos savivaldybėje, kur aiškinosi, ar įmanoma Klaipėdoje įrengti legalias vietas graffiti piešimui. Diskutuodami su lektoriumi mokiniai sužinojo, jog legaliai piešti graffiti Klaipėdoje yra labai sunku, todėl nusprendė kreiptis į Klaipėdos savivaldybę su prašymu bandant įkurti legalias vietas graffiti piešimui.

 Tolimesnė mūsų užduotis – aplankyti dar kelias vietos valdžios institucijas, kurios padėtų labiau susipažinti su nagrinėjama graffiti problema, bei bendromis jėgomis pabandyti pasiekti sprendimo išeitį. Belieka tik palinkėti komandai didžiausios sėkmės tolimesnėse projekto veiklose!

Parengė Klaipėdos „Ąžuolyno“ gimnazijos komanda