KLAIPĖDOS „GABIJOS“ PROGIMNAZIJA

Kas? Klaipėdos „Gabijos“ progimnazija
Kokią problemą sprendžia? Emocinis socialinis ugdymas
Pasirinktas sprendimo būdas: susitikimai su Klaipėdos pedagoginės-psichologinės tarnybos ir Klaipėdos miesto savivaldybės atstovais, veiklų netradicinėse aplinkose organizavimas

Pradėję savo veiklą projekte ,,Pažink valstybę“ pirmiausia suformulavome savo tyrimo problemą, kurią apibrėžėme kaip ,,Emocinis-socialinis ugdymas“. Moksleiviai iš savo patirties įvardijo problemas, su kuriomis susiduriame šeimoje, darželyje, mokykloje, darbe ir sukūrė tam skirtus plakatus. Didžiausia problema – vienas kito nesupratimas šeimoje, pykčiai, skyrybos.

Ieškodami sprendimų pasirinktai problemai apsilankėme Kauno IX forte. Palyginome vykdomų veiklų efektyvumą dirbant komandoje ir pasyviai klausant ekskursijos vadovo pasakojimo, ugdantis emocinį-socialinį intelektą. Išvada: mokiniams būtina mokytis bendradarbiaujant, ugdytis gebėjimą efektyviai dirbti grupėse, porose.

Taip pat apsilankėme Klaipėdos pedagoginėje-psichologinėje tarnyboje, siekdami suvokti pasirinktos problemos svarbą, galvoti apie galimus sprendimo būdus. Supratome, jog mūsų pasirinkta problema išties labai aktuali

Galiausiai nuvykome į Klaipėdos miesto savivaldybę, kur susipažinome su valstybine institucija, bei pristatėme savo idėjas.

Dirbdami komandoje suformulavome keletą pasiūlymų, tokių kaip nuo 1-os klasės privalomos socialinio-emocinio ugdymo pamokos įvedimas mokyklose, ugdymo priemonės socialiniam-emociniam ugdymui, pvz.: filmuko sukūrimas, specialių edukacijų muziejuose, galerijose ir pan. vedimas, sudarant sąlygas moksleiviams mokytis darbo komandoje ir bendradarbiauti.

Parengė Klaipėdos „Gabijos“ progimnazijos mokytoja Rima Norkienė ir 8A klasė